Thursday, February 12, 2009

Patah Tumbuh Hilang berganti






alfatihah...

Di saat kemelut yang berlaku di negeri tanah tumpah darahku,Allah subhanahuwataala  datangkan satu lagi berita.Ahli parlimen Bukit gantang,Haji Roslan Sharum telah dijemput oleh Allah taala untuk menghadapNya.

Pada pandangan peribadi aku,almarhum merupakan wakil rakyat yang sangat rajin dan mesra.Mukanya selalu keluar di  Akhbar Tabloid Perak,bertemu rakyat dikedai kopi,mahupun pasar minggu Changkat Jering.

Malahan diperingkat kawasan namanya selalu disebut untuk dijadikan contoh.Namun Allah yang mentakdirkan segalanya.Allah menjemputnya lebih awal,tatkala pergolakan sedang berlaku.

Sebab itu dihari pengkebumian almarhum,puluhan ribu rakyat hadir.

Ini kisah yang terlau banyak hikmahnya.Mungkin untuk masa yang singkat ini tak tercapai dek akal untuk menilai hikmah tersirat disebalik apa yang berlaku.

Tapi satu je....tatkala BN takut nak hadapi PR kecil.Allah hadiahkan mereka PRK.Disaat Pakatan inginkan PRK maka Allah berikan kepada mereka.Lihat mampukah mereka pertahankannya!

1 comment:

perMysuri said...

ameen ya Robb! rakyat yg mendapat petunjuk pastinya memilih pemimpin yg akan memimpin ketuanan Islam dan mampu menjadi contoh kepada setiap jiwa mereka.

sama2 kita berdoa agar Allah bukakan hati rakyat2 di kawasan ini dalam PRK yg datang.

amin, amin, amin ya Robb..

Related Posts with Thumbnails