Tuesday, January 5, 2010

Lebih sudu dari kuah

Panas. Sekarang memang panas. Isu Kalimah Allah sedang dihangatkan. Puak-puak Umno yang memperjuangkan islam dengan hati suci murni ni yang bikin panas. Bagus lah kalau ada rase sensitif. Tapi jgn melampau sangat. Bab yang ni sensitif tapi knapa dalam banyak isu lain tak sensitip plak..hermmmm

Yb Zul vs. Pakatan
Aku sengaja letak title tu. Bukan apa dalam syok aku baca macam-macam pandangan tentang Isu Kalimah Allah ni, aku cukup tak bersetuju dgn cara Yb Zul Kulim ni. Tgok daripada tulisan dia ni sedap sangat menghentam YB Khalid. Aku bukan nak sokong mna-mna pihak tapi aku cuba buat penilaian peribadi. aku baca kedua-dua blog Yb ni. Khalid Samad n Zul ni. Daripada penilaian aku, Yb Zul ni over! Sebabnya daripada pembacaan aku, Khalid Samad tak pon cakap dia sokong keputusan mahkamah tinggi ni, cuma beliau bercakap berdasarkan fakta dan dalil. Ye, Yb Zul pon boleh sanggah dengan fakta dan dalil tapi aku nak tnya sikit kat YB zul ni knapa sampai kau nak suruh Yb khalid ni keluar PAS dan masuk kan emosi kau sampai kau nak marah-marah kat dia. Yo bro fakta lawan fakta dalil lawan dalil. jgn la masukkan emosi tak tentu arah. Both of you are MPs Pakatan. Dimana semangat setia kawan dan kebersamaan. Pada aku YB Zul ni cuba nak cari populariti yang lebih! Tindakan populis ni sebenarnya merugikan. but well orang akan cakap demi prinsip melayu islam,YB zul berhak bercakap. Yes tak dapat nafikan sebab dalam hal ini pon memang terdapat 2 pandangan yang berbeza tapi persoalan nya jangan la sampai nak kondem samapai melibatkan isu lain.

p/s: kepada yang mengaku ustad kulim ni aku nak tanya apa locus standi ko nak suruh YB khalid klua PAS???

1 comment:

Murtadza Mokhtar said...

Puak-puak ni, kononnya sensitif sangat penggunaan nama Allah. Hukum Allah tak nak pulak ikut. Memang pelik.

Related Posts with Thumbnails