Monday, April 13, 2009

PRK Dua Bukit Satu Batang


Bahang Pilihanraya kecil dah pun terasa.Hari ini Pas mengumumkan ikon baru mereka,Datuk Sri Ir Nizar Jamaluddin sebagai calon mereka dan BN awal-awal lagi sudah menamakan calon tempatan,Ismail Saffian sebagai calon mereka.

Apa yang menarik ialah calon tempatan akan menentang calon negeri.Isu anak tempatan masih lagi kedengaran malah BN yakin dengan meletakkan Ismail Safian mampu menambat hati penduduk tempatan untuk kembali kepada mereka.

Mengenai Ir Nizar,mohon sembah derhaka sedikit, calon ini dilihat akan mendapat undi simpati atas insiden yang menimpa kerajaan nya yang dirampas.Apakah penduduk tempatan akan menerima calon ini sedangkan apa yang lebih penting kepada mereka adalah bakti wakil rakyat yang perlu di dahulukan.berbannding Ismail yang lebih menumpukan isu tempatan.

Namun ini sekadar pandangan,dan mungkin banyak yang tidak betul.Apa pun kita lihatlah samaada isu negeri ini akan diberi perhatian atau isu tempatan.Apa yang penting siapa pun yang menang, bakti kepada rakyat perlu didahulukan.

No comments:

Related Posts with Thumbnails