Monday, April 13, 2009

Peniti: Kisah memalukan

Rentak dan rencah hidup memang begitu.Takkan ada yang sempurna dan pasti ada setiap likunya disusuli rencah dan pati yang busuk dan basi!Inilah hidup….
Pertandingan Pidato Peniti UPM 2009.Kisah yang aku taknak ingat.Sesuatu yang memalukan diri sendiri.Biar jelah aku yang pendam.

Tapi aku belajar dari kesah tu sebab aku kesah!

Peluang.

Sesuatu yang pasti dan mesti aku syukur dan terima kasih adalah peluang yang diberikan untuk aku buktikan sesuatu(walaupun aku tak membuktikan ape2)Terima kasih kepada Penasihat KDBM yang sudi beri peluang ini untuk aku.Inshaallah aku anggap ini langkah pertama untuk aku terus kedepan walaupun aku ‘terseradung’ di langkah pertama.Terima kasih coaches yang membantu serta senior yang “bosan” dengan aku.hehe….Terima kasih kepada rakan2 yang memberikan sokongan moral,mahupun sokongan menghantar aku ke UPM..haha.Thanks a lot.

Pengalaman

Aku percaya ini pengalaman aku berada dipentas ni.Pengalaman ini tentunya lebih mengajar aku sebab aku ‘tersunkur, jatuh, dan luka’.Parut yang tinggal pasti mengajar aku lebih dewasa.Pengalaman Mendewasakan aku!

Muhasabah kemampuan

Kemampuan Sesuatu persoalan yang sangat besar.Sepatutnya persolan kemampuan tak sepatut wujud seban ‘dia’ dah jadi batu penghalang pada aku.Sepatutnya aku kena percaya pada kemampuan aku bahawa aku boleh dan boleh berdiri sendiri.

Ini lah suatu kesah yang aku kesah!!!!
Mohon Mencadang!!
22 March 2009
UPM

No comments:

Related Posts with Thumbnails